Ugnsbakad lax med fräst spenat

Jag glömde ta kort på den goda laxen men jag antar att ni vet hur en ugnsbakad lax ser ut. Får bli en bild på tillbehören så får ni visualisera er allt det goda ihop.

Spenaten fortsätter och idag bjöds det på färsk spenat samt spenat fräst med gul lök. Gröna kokta ärtor och en salladsskål med morot, tomat, gurka och oliver. Den kalla goda såsen måste jag ha med om jag vill slippa upprördhet bland kollegorna. 

Det doftar ljuvligt av ett filmjölksbröd jag bakar till mellanmål. Idag är det kalas på stora sidan. 



Dagens ekologiska: mjölk, filmjölk, potatis och bana .

2 kommentarer:

  1. Hej Sandra!
    Du har fått M att älska lax ( om man lagar den "som Sandra"). Men äter ni aldrig någon annan fisk? Beror det på pris, smak, ekologisk vara eller något annat? Det finns ju tex. krokfångad eko torsk som inte är rödlistad.
    Stor kram och tack för maten!
    /jess

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jessica. Va härligt att hon älskar lax. Just därför det ofta blir lax. ibland äter vi annan fisk också (på onsdag blir det fiskgryta) men laxen har alltid gått hem så bra hos barnen så då har det ofta blivit det. När jag har lagat andra rätter med vit fisk så äter dem inte lika bra, men laxen slukar dem alltid.
      Kram Sandra

      Radera