Dragonfisk trots torsdag

Idag är det torsdag och vi brukar äta vegetariskt, men jag hade fin fisk över sen igår så jag lagade dragonfisk istället. 
Det är lätt som en plätt. Lägg valfri vit fisk i en ugnsform. Salta och peppra. Blandacrème fraîche med dragon och potatismjöl, bred ut över fisken och tillaga i ugnen. Hur länge beror på hur mycket fisk du har och hur din ugn är, men ca 20-25 min 175 grader.

Skriver från mobilen så jag kan inte länka men i arkivet finns recept på dragonfisk om ni vill ha mer exakta mått etc. 

Av fänkålen gjorde jag en sallad med apelsin och rödlök.

Vi hade också gröna ärtor, gurka, tomat, oliver, morötter och groddar.

Goda dragonfisken. 

Dagens ekologiska: mjölk, yoghurt, filmjölk, vetemjöl.


Tack alla för det underbart trevliga knytkalaset!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar