Spenatsoppa och ekologiska varor

Idag bestod nästan hela lunchen av spenat. Nämligen en spenatsoppa. I den hade jag också massa gul lök, grönsaksbuljong och en liten liten skvätt grädde.
Som tillbehöv fick vi ägghalvor, kycklingbitar från igår samt pasta( bara lilla). Just det nybakta frallor hade vi också till!


Till mellanmål åt vi havregrynsgröt med russin, äpple och kanel.



Angående ekologiska varor så försöker jag köpa det i den mån vi har råd. Några varor är alltid ekologiska. Det är mjölk, fil, yoghurt, banan, russin, musli, vetemjöl och potatis.
Men vissa veckor kan jag handla mer ekologiskt och därför tänkte jag att jag i slutet av varje blogginlägg kan lista allt ekologiskt som serverats under dagen.

Så dagens ekologiska:
mjölk, filmjölk, vetemjöl , spenat och havregryn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar