Vegetarisk gryta med matvete

Idag åt vi en gryta med kokosmjölksbas. Den var jättegod och inte lika stark som jag råkade göra sist. 

Jag fräste grön currypasta och lite "vanlig" curry innan jag hällde på kokosmjölk och grönsaksbuljong. 
Sen fick det puttra ihop innan jag la i strimlad vitkål, skivade morötter, kikärtor, kidneybönor, majs, röda linser och blomkål. 

God matvete.

Grönsaksskål med vitkål, tomat, oliver och morotsstavar.

Kokta gröna ärtor.

Bakade ett bröd till mellanmålet med morötter, solrosfrön och linfrön. Doftade och smakade ljuvligt. 
( inget annat recept utan det vanliga brödet jag brukar göra men la i extrasaker.)

Dagens ekologiska: mjölk, filmjölk, blåbär, vetemjöl, solrosfrön, grönsaksbuljong, matvete, majs, röda linser, ost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar