Tomatsoppa

Vanligtvis gör jag bara vegetariska soppor men i dagens tomatsoppa hade jag ner resterna av gårdagens chili con carne. Åh vad barnen tyckte att den var god. Den godaste soppan dem har ätit enligt några barn.

Jag började med att fräsa gul lök, vitlök, curry och lite spiskummin. Sen hade jag i en klick tomatpure och krossade tomater. Lät allt koka upp och hade i röda linser. När allt kokats mjukt mixade jag den till en slät soppa. Sen hade jag ner chili con carnen och smakade av med lite salt och peppar, några lagerblad och oxfond. Till soppan åt vi supersmaskiga frallor (recept kuvertbröd).

Nu till mellis så har lilla sidan kalas och äter nybakade limpor ( ja, jag hann baka två gånger idag) och apelsinjuice. Stora sidan fyller på krafterna med havregrynsgröt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar