Tacos

Idag har vi ätit så vi blev proppmätta. Tacos går alltid hem. K berättade för mig att vid hennes bord hade barnen ätit 2 stora tortillas var, och vissa ville ha mer.


Dessa grönsaker kunde man ha på.



Såhär blev min. Mina "måsten" är majs, lök, gurka och en creme fraiche sås.


Den såsen har jag skrivit om förrut. Den innehåller creme fraiche, sweet chilisås, vitlök, salt och peppar. Jag kan inte äta tacos utan den. Har också den till dip, kall sås till pastasallad och till lite av varje.
Guacamole fick vi också till. Den var jättegod men tyvärr inte så många barn som ville prova.
I min guacamole har jag avokado, gräddfil, vitlök, citron, salt, peppar och lite sambal oelek.
Blir mycket mumsigt.

Har nästan uppdaterat bloggen varje dag så det blir många inlägg.
Men vill slå ett slag för helgens tips så om du scrollar ner några inlägg hittar du det.

1 kommentar:

  1. Middag var helt ointressant hos oss efter tacos på förskolan. /Nick

    SvaraRadera