Köttfärssoppa


Idag har vi ätit köttfärssoppa, en rest från gårdagens chili con carne. Så bra när man kan ta tillvara på rester.

Till chili con carnen använde jag:
Köttfärs
gul lök
vitlök
tomatpuré
spiskummin
chilipulver
kidneybönor
salt och peppar

Jag brukar variera bönorna i min chili con carne, inte alltid ha vita bönor. Och så har jag dem inte i tomatsås utan jag gör såsen genom att strö över lite mjöl när jag stekt färs, lök och tomatpuré. Sen spär jag på med vatten och har i bönorna.

För att detta sen skulle bli en soppa så la jag till strimlad purjolök, skivade morötter och tärnad potatis. Den behöver kryddas lite till också med salt och peppar när man spätt på med vatten.

2 kommentarer:

  1. Hej Sandra, vad härligt att läsa allt det här. Jag längtar till april då jag också får avnjuta allt!!!
    Vilket fint jobb du gjort!!!
    Kramar Cecilia

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild, ser jättegott ut. /camilla

    SvaraRadera