Dragonfisk med kokt potatis




I onsdags åt vi dragonfisk med kokt potatis. Det är en av barnens favoritfiskrätter på Årstaligan.
Den och apelsinfisk går alltid bäst åt.

Till en form så använder jag mig av

ca 6 vita fiskfiléer
citronpeppar
2 dl creme fraiche
2 msk torkad dragon
1 msk potatismjöl


Jag har alltid frysta filéer så jag lägger dem på ett bleck och strör över citronpeppar. Låter den stå på 150 grader ca 10-15 minuter så den tinar och släpper ifrån sig vatten.
Sen flyttar jag över fisken till en ungsform.
Blandar creme fraiche med dragon och potatismjöl.
Bre på över fisken och gratinera i mitten av ugnen ca 10 minuter, 200 grader.

Servera med kokt potatis och en sallad.


1 kommentar:

  1. Jag ska testa detta ikväll fast med lax istället :-)

    / Jessica E (Ellas mamma)

    SvaraRadera