Dålig uppdatering

Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering denna vecka.
Vi har ju ätit mer än köttbullar och det tänkte jag berätta om nu.

I tisdags åt vi fransk laxlåda. Det var väldigt gott och jag har tagit bilder på de urskrapade formarna så ni får se hur bra dem äter. Det receptet finns redan i receptarkivet om ni vill laga den.

I onsdags åt vi soppa. Vi brukar äta soppa på tisdagar men eftersom det var våffeldagen så var de bra med sopplunch. Vi åt en rotfruktsoppa och nybakta frallor till det. Soppan blev god och alla frallorna tog slut. Till mellis var det lite att stå i med all våffelsmet och gräddning. Vi tog ett våffeljärn till varje bord så satt vi vi borden och gjorde. Till det serverade vi sylt och grädde. Sylten var väldigt populär vid mitt bord (Legorummet).

Idag torsdag åt vi spaghetti och baconsås. Såsen var väldigt populär och flera pedagoger kom och hämtade mer och mer mat från köket. Många barn sprang också till köket och sa att det var sååå gott. Kul med uppskatting. Speciellt när man gör nått så simpelt. Men det är nog vi vuxna som ibland komplicerar till saker och ska ha det så speciellt. Eller i alla fall jag.
Det blev en del spaghetti och baconsås över så jag tänker hoppa över korvstroganoffen imorgon och isället laga carbonaragratäng. Bra att ta tillvara rester.
Då blandar man spaghetti och baconsås i en form. På med lite riven ost och in i ugnen ca 15 minuter. klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar