Påsklunch

Idag har vi ätit påsklunch. Då blev det Potatis, köttbullar, prinskorvar, kallrökt lax, senapssås, 3 sorters sill, gräddfil, lök, gräslök och ägghalvor. Jag hade äran att få sitte med inne på lilla sidan och äta.
Efter det satt vi ute vid soffan och jag fick bli så fint friserad. Nu vet jag att hemligheten bakom volym är legobitar och leksaksgubbar.

Senapsåsen jag gör till laxen tycker jag är alldelles underbar. Lätt att göra är den också. Jag har inga som helst mått utan häller och smakar av till det bli som jag vill.
"vanlig" senap, olja och socker blandas till önskad konsistens och smak. Sen i med massa hackad dill så är det klart.


Ikväll ska jag på en matlagningskurs om indisk mat. Ska bli mycket spännande. Älskar indiskt mat och hoppas jag får massa inspiration att dela med mig av.


Glad Påsk

1 kommentar:

  1. GLAD PÅSK på dig också världens bästa Sandra!!!

    Ska testa lego nästa gång jag ska ut på galej :-D

    Kram/ Jessica (ellas mamma)

    SvaraRadera