soppa fisk och korv

I tisdags hade jag hjälp i köket av Nicole som är prao hos oss. Hon ville prova på i köket också och de fick hon så gärna. Vi lagade en tacosoppa och bakade bröd. Tacosoppa är som en köttfärssoppa men man har i tacokrydda när man steker köttfärsen.

I onsdags åt vi den berömda dragonfisken. Den gick verkligen jättebra. Speciellt cremé fraiche- dragonblandningen är så god. Recepten på den finns redan under kategorin recept.

Idag åt vi korv, vilket vi ska göra imorn också. Det var inte planerat så från början men jag hade medarbetarsamtal idag så jag var tvungen att laga nått som sköter sig själv eftersom jag bara hade en halvtimma på mig sen att diska, laga mat och göra sallad.
Imorn dock så blir det korvstroganoff och ris och inte bara korv och makaroner som det blev idag.


Imorn får vi ytterligare ett glädjemoment i och med att MARY kommer på besök :)
Denna gång har hon tid att komma till förskolan och kommer att spendera dagen med oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar