Tisdag, onsdag och torsdag

Har varit dålig på att uppdatera i veckan men nu kommer bilder från tisdag, onsdag och torsdag.



 I tisdags åt vi morotssoppa. Om man ville kunde man lägga i stekta falukorvsbitar (blev lite över i måndags, perfekt att använda i soppan dagen efter).






 Igår, onsdag, åt vi lax med kokt potatis. Varenda laxbit tog slut. Barnen gillar när jag lägger den i ugnen med salt och peppar. Svårare behöver det inte vara.


Idag åt vi en suuuupergod indisk gryta. På planeringsdagarna har jag letat några nya recept så jag får lite variation i höst i vår 10 veckors-matsedel. Denna gryta är en av nyheterna. Verkligen god.
Hittade receptet på tasteline. Här är en länk till receptet!

Har dock modifierat receptet lite. Inga cashewnötter i då vi inte använder nötter. Sen hade jag en större mängd kokosmjölk så den blev lite mildare. Och så hade jag inte i quornbitar utan istället tärnade morötter, grön paprika, röd paprika, röda linser, kidneybönor och kikärtor.


En god matvecka som imorgon kommer att avslutas med exotisk fläskfilé.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar