Sandras mat är bäst!

Imorse fick jag väldigt trevlig information av en mamma på min förskola. Hennes son hade berättat vilka hans tre favoriträtter är:
1. Sandra mat
2. Pasta Carbonara
3. Köttbullar

Det känns bra och morgonen kunde inte bli bättre.

I övrigt har detta varit en bra vecka och en väldigt god matvecka.

I måndags åt vi en god kycklinggryta med kokosmjöölk och curry och mango chutney.

Soppan som jag och Emma lagade i tisdags innehåll massor av olika lök, potatis, jordärtsskockor och andra rotfrukter.

Laxen fick Nina bestämma och hon valde fetaost lax. Så då tog jag laxfiléer och la i en ugnsform, saltade och pepprade. Sen blandade jag creme fraiche med smulad fetaost och bredde på.

Dagens korvgryta var också väääldigt mumsig. En variant på korvstroganoff. Ska skriva ner receptet för den borde ni verkligen prova.

Imorn blir det pannbiffar och jag har ägnat halva dagen åt att forma och steka så jag hoppas att dem också blir goda.


Korvgryta 4 port

300 g falukorv, strimlad
60 g bacon, strimlad
60 g gul lök, finhackad
1 tsk curry
1/3 dl tomatpuré
1/3 dl fransk senap
3 dl mjölk
1 msk vetemjöl
1 dl creme fraiche

Stek bacon och lök, tillsätt curry, tomatpuré och senap.

Vispa ihop mjölk och mjöl i en kastrull. Koka upp under omrörning och låt koka i ca 3 minuter.

Rör ner korven och baconfräset. Koka upp och rör ner creme fraiche.

Smaka av med salt och peppar.

Strö över persilja och servera med ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar