Välkomna till Årstaligans matblogg

Nu hänger vi med i svängen och publicerar våran egen matblogg.
Det är jag, Sandra, som kommer att uppdatera den.

Vem är då jag?
Jag jobbar som kock på förskolan Årstaligan sedan oktober 2007.
Jag arbetar själv i köket och har inflytande på allt. Det är jag själv som gör en matsedel, beställer varor och lagar all mat.

Den här bloggen vill vi använda som en kommunikation mellan mig i köket och föräldrar samt alla andra som är intresserade av att ta del av hur det går till på våran förskola.

Jag kommer att lägga upp recept på vad vi äter men också annat som jag tycker är gott.
Om jag hinner kanske jag får med några bilder innan maten blir uppäten.

Lämna gärna kommentarer, eller frågor om ni undrar någonting.


Hoppas på ett återseende
/Sandra "dagiskocken"

3 kommentarer:

  1. Hej Sandra, å tack för en inspirerande blogg! du, en fråga. Har man rent hygienmässigt rätt att baka bröd på en förskola? Vår förskola menar att det har man inte, därför att det finns en massa föreskrifter kring det. Jättetråkigt tycker vi föräldrar såklart.
    Vad säger du?

    MVH Lena.

    SvaraRadera
  2. Hej Lena. Kul att du gillar bloggen. Vi hade inspektion precis innan sommaren och det är helt OK att baka bröd. Det som kan vara ett problem är om man har glutenintoleranta för då måste man ha rutiner kring när man bakar bröd så det inte finns möjlighet för mjölet att komma i kontakt med maten. Annars ska det inte vara några problem. Hoppas du fortsätter hitta inspiration här.

    Mvh Sandra

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra!

    Vilken jättemysig sida du har! Tänk om alla förskolor kunde ha en tjej som du i köket.
    Jobbar själv i skolkök och vet hur otacksamt det kan kännas ibland. Hoppas att pedagoger, barn och föräldrar visar sin uppskattning!
    KRAM! /Anna

    SvaraRadera