Mmmmm mat

Jag tycker om det mesta i matväg men ibland har jag riktiga Mmmm upplevelser då jag sitter och Mmm:ar för det är så gott. Idag var ett sånt exempel. Jag hade lagat lax med basilikatäcke. Återigen, färsk lax is the shit! Täcket bestod av nått så enkelt som creme fraiche som jag stavmixat med massa färsk basilika, salt och peppar. På med de och in i ugnen på 175 grader i ca 25 minuter. Mmmmm...

På måndag är det Carinas sista dag med oss :( Tycker att det är otroligt tråkigt. Jag hoppas det finns möjlighet fer henne att komma tillbaka till oss när hennes mammaledighet är slut. Jag gav henne uppdraget att välja vilken mat hon ville tills måndagen. Hon har klurat lite och kommer förmodligen välja kräftpasta. En rätt jag lagat 1 gång för typ 1 år sen och utan recept. Men tur att man har bloggen för jag tror att jag skrev vad jag hade i åtmistone. Så nu ska här grävas i arkivet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar