Nya uppläggningsfat







Jag har haft problem med sallad. Pedagogerna älskar sallad men barnen är inte överförtjusta i det. Mest för allt är blandat. Dem vill se och välja själva. Därför bli det oftast gurk eller morotstavar, vilken blir tråkigt i längden.
Men ser ni, så hittade jag uppläggninsfat på det stora kända varuhusetmen med indelningar. Nu på bilderna ser det litet och snålt ut men det är för vi har mindre än hälften av våra barn på förskolan just nu. tanken när alla kommer tillbaka är att man till lunchen ska få en skål med grönsallad. på fatet lägger jag sen resten var för sig. ex tomater, oliver, majs, vitlåk, morötter, gurka. Då kan jag också introducera mera grönsaker som barnen kanske lättare vill smaka på. Jag tror på det.
Bra till mellis är den också. På mina vanliga tallrikar får det inte plats så mycket. Nu kan jag ha både kalkon, ost, leverpastej och ägg samtidigt. Då kan man också hitta på nya spännande saker att introducera. En till sak som är så bra till mellanmålet är att det inte finns nån risk att kött och vegetariskt blandas.

2 kommentarer:

  1. Vad fint Sandra :-)!!!! Himla smart och det ser väldigt fräscht och aptitligt ut :-) Herregud vad våra barn har det lyxigt! Ella längtar efter att få komma och inviga de nya faten :-)

    VI ses på måndag!

    / Jessica (Ellas mamma)

    SvaraRadera
  2. Jättesmart! Ska tipsa köket på Solkatten direkt!
    /Ellinor

    SvaraRadera