Succégryta

Idag år vi en fantastisk fiskgryta som alla älskade!!
Jag är riktigt nöjd med den men det var en sån där gång då jag bara häller lite så jag har inga mängder på råvarorna. Men jag kan avslöja vad jag hade i.....

Fina fiskgrytan
Fräs finhackad gul lök i olja. Häll på vitt vin och hummerfond och lägg i en dillstjälk. Låt puttra ihop ca 15 minuter. Ta ur dillen. Häll på grädde och mjöl blandat med vatten. Koka under omrörning ca 10 minuter. Ha i rikligt med finhackad dill. Sänk värmen och lägg i lax i bitar och ex kolja som vi hade. Sjud 5-6 minuter. Riv ner citronskal och precis innan servering så toppa med räkor. Mmmmm vad det blev gott!

2 kommentarer:

  1. Hej! Har en tävling på min blogg nu där man kan vinna en snygg earcuff från JFR. Kika in om du vill tävla :) Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm, det låter himmelskt. Blir vår fredagsmiddag tror jag :-)

    Jessica E

    SvaraRadera