Tacos

Igår åt vi tacos. Det var mycket uppskattat bland barn och vuxna. Och de borde ju vara gott också med tanke på att det får ju bara ta de som dem tycker om.

Vi serverade mjuka tortilla och nachos, köttfärs, tomater, gurka, majs, lök, oliver, sallad, paprika och ost. Till det hade vi en sås som jag har till allt nästan. Den består av creme fraiche, sweet chilisås och vitlök. Det är nog det bästa med tacos tycker jag.

Idag har vi ätit rotfruktsoppa. Jag tror aldrig jag har varit med om att lilla sidan och kommit och fyllt på skålarna så många gånger, i alla fall inte på soppdagar. Det var en succé.
I soppan så hade jag gul lök, vitlök, morötter, palsternacka, rotselleri och potatis. Kokade allt i buljong. Mixade soppan med en stavmixer. Smakade av med lite grädde, salt och peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar