Pasta med skinksås

Dagens lunch bestod av pasta med skinksås. Jag satt med i legorummet och det åts med god aptit. De länsade skålarna och jag fick gå och fylla på två gånger.

När jag lagar skinksås här är de sådana stora mängder så då gör jag en förenklad version av bechamelsås. Jag häller upp kall mjölk i en kastrull, sen strör jag över mjöl och blandar ihop. Sen värmer jag den under omrörning tills den blir krämig och bra konsistens. Då har jag i strimlade skinkbitar. När den är klar smakar jag av med salt och peppar.

1 kommentar:

  1. När jag gör skinksås hemma så blandar vi grädde med matlagningsgrädde och smälter sedan ner kavliost = kaloribomb :-D FÖr att göra det lite nyttigare så har vi förutom rökt skinka ner ärtor :-) Bra sätt att lura i barnen grönsaker :-)

    Jessica (Ella)

    SvaraRadera