Mumsig vecka

Måste komma ihåg att ta med mig kameran så jag kan ta bilder. Har fått klara mig utan det denna vecka. Det har ju varit så god mat som jag ville visa er. Och goda bröd.

Veckan började med köttbullar. Färdiga dock så inte så mycket att skryta om där.
Rotfruktsoppan i tisdags var desto bättre. Så lätt att göra soppor till era barn.
Skär lite morötter, rotsellri, potatis och lök i bitar. Koka i buljong. Mixa allt till en slät fin soppa. Salta, peppra och smaka ev av med grädde.

Laxen i onsdags var också riktigt populär. Alla fat var helt avskrapade. Min leverantör har börjat med färskt lax vilket är toppen. Jag tog en stor bit och la i en ugnsform. Saltade och pepprade. Blandade smör med rivet citronskal och klickade ut lite här och var. Sen fick den stå i ugnen i ca 20 minuter på 200 grader.

Idag åt vi köttfärssås och spaghetti. Också mycket populärt. Hade rivna morötter och lite kikärtor i.

Imorn ska vi äta köttgryta. Började att koka den idag så den ska bli riktigt mör och fin. Får skriva recept sen när jag vet vad jag gjorde med den.

1 kommentar:

  1. Ella pratade hela middagen om din fisk :-)

    GRATTIS TILL KÖRKORTET!!!!!!!!!!!!!!!!!

    KRAMAR/ Fam EKström

    SvaraRadera